Zaterdag 9 juni 2012

Vandaag is het dan eindelijk zover, na maanden van voorpret en de eerste ontmoeting met een gedeelte van de groep in Utrecht bijna 3 weken geleden vertrek ik vandaag toch echt voor mijn twee weken vakantie naar Schotland!

Om 10.15 uur komt Ons Pap mij halen om me naar station Eindhoven te brengen en dat is maar goed ook want daar aangekomen horen we dat de rechtstreekse trein naar Schiphol niet rijdt door een seinstoring. Van gezellig even samen koffie drinken komt dus weinig terecht en omdat ik nu in Utrecht over moet stappen, besluit ik een trein eerder te pakken en die komt bijna meteen binnenrijden.
Vlug ingestapt en na ons Pap gedag gezwaaid te hebben, vertrekt de trein richting Utrecht. Daar overgestapt op de trein naar Schiphol en na een voorspoedige reis ben ik tegen half 1 daar. Ik kon weer terug naar het spoor beneden omdat ik vergeten was uit te checken met de OV-Chipkaart maar uiteindelijk was alles geregeld en kon ik op zoek naar de balie van Fox, waar tussen half 2 en 2 iemand aanwezig zou zijn om ons te voorzien van bagagelabels en ons te helpen met inchecken.

Nadat iedereen aanwezig was en alle bagage ingechecked, zijn we op pad gegaan richting de douane. Na wat boodschappen gedaan te hebben besloten we wat te gaan drinken in één van de vele barretjes en daar werd één van ons gebeld door de Fox-medewerkster met de mededeling dat we contact op moesten nemen met onze reisleider omdat er problemen waren met de schoolbus. Deze persoon kon niet bellen dus ik nam contact met onze reisleider op. Het bleek dat de schoolbus onderweg ineens niet meer wilde starten, dus de reisleider en chauffeur (Paul en Arie zo bleek later) waren aan het wachten op de Engelse ANWB. We spraken af dat we in ieder geval gewoon naar Glasgow zouden gaan en daar weer contact op zouden nemen.Vol goede moed gingen we dus door de douane want we wilden uiteraard toch naar Schotland!

Na een voorspoedige vlucht landden we rond de geplande tijd van ongeveer 17.00 uur op Glasgow. Na onze bagage opgehaald te hebben en ons voorzien te hebben van de nodige Schotse ponden bleek dat we een sms-je van Paul hadden. Hij had voor ons een authentieke Schotse pub gebeld waar ze de Nederlandse wedstrijd uit zouden zenden dus zijn voorstel was daar naartoe te gaan zodat zij ons daar konden ophalen. Inmiddels waren zij wel weer onderweg maar het zou (zoals ze toen dachten) tot 9 uur, Schotse tijd, duren voordat ze in Glasgow waren. Het was niet anders dus wij zijn met zijn 16-en met de taxi naar de Horse Shoe Pub gegaan. Daar aangekomen besloten we eerst op het centraal station te gaan kijken of we daar onze bagage kwijt konden en dat kon gelukkig.

Een aantal mensen van de groep wilden graag de wedstrijd zien en zij hebben een vlugge hap genomen en zijn de wedstrijd gaan kijken in de door Paul gebelde pub. De overige personen wilden lekker op hun gemakje eten en hebben daar een uitstekende pub voor gevonden.

Na het eten en de wedstrijd begon het lange wachten want uiteindelijk zijn we tegen 11 uur 's avonds pas opgehaald door Paul. Na kennis gemaakt te hebben met Arie konden we op weg naar de camping. Helaas reden we de eerste keer deze voorbij en met een camper met trailer van 5 meter kan je niet zo makkelijk even keren, en al helemaal niet in Schotland! Tot overmaat van ramp hield toen ook de bus er weer mee op zodat we na midden in de nacht midden in een woonwijk stilgestaan te hebben totdat de Engelse ANWB weer kwam (na 2 uur!!!) uiteindelijk pas om 4 uur 's nachts onze tent op konden zoeken.